18. Obrázky, jednoduché animace
Přidal/a Jarda dne December 11 2010 19:44:35
Pohyb
U K Á Z K A
V následujícím příkladu si vyzkoušíme jednoduchou animaci. Pomocí tlačítek budeme ovládat pohyb autíčka. Pohyb se realizuje tak, že měníme vlastnost Left objektu pbAuto. Více na obrázcích:



Autíčko se nyní pobybuje podle toho, jak tiskneme tlačítka. Je možno vyvolat pohyb automaticky – využijeme prvku Timer (časovač) – tento prvek vložíme na podokno součástí a pokud do něj zkopírujeme událostní proceduru některého z tlačítek., funguje automatický pohyb. Nezapomeneme ve vlastnostech prvku Timer nastavit Enablet=True






Autíčko nyní jede samo – lepší by ale bylo, kdyby reagovalo na stisk tlačítka. Můžeme prvek aktivovat pomocí vlastnosti Enablet i v závislosti na stisku tlačítka. Toho právě nyní využijeme.Použijeme dva prvky Timer. Nezapomenem také na tlačítko STOP :-)




Změna rychlosti se dá nastvit ve vlastnosti Interval prvku Timer. Toho využijeme v následující úpravě programu.
Využijeme prvek NumericUpDown. Maximální hodnotu nastavíme na 1000.




Dále na začátek programu umístíme následující kód:




Rychlost je tím větší, čím menší je hodnota Intervelu (1000 je asi 1 s)
Úkoly:
1.Pohrejte si s programem, vyzkoušejte různé prvky formuláře – třeba ten na obrázku (ProgressBar)